Românii îşi pun la "adăpost" bunurile de valoare: Vânzările de seifuri au crescut cu 15% de la începutul anului

 

În contextul turbulenţelor de pe pieţe, cererea pentru seifuri a crescut cu 15% de la începutul anului, oamenii au început să se uite mai mult la seifuri ca la o metodă de a-şi proteja bunurile de valoare (bani, bijuterii, documente).

"Vânzările au evoluat într-un trend pozitiv. De la începutul anului până în prezent am avut o creştere cu 15% a vânzărilor de seifuri, pe fondul neîncrederii în sistemul bancar şi al nevoii de a proteja bunurile", susţine Ionuţ Vlăs­ceanu, directorul de vânzări al HCS Romtrade, care activează pe piaţa loca­lă din 1991.

Compania care vinde seifuri atât către persoane fizice, cât şi cătrepersoane juridice, de la firme din domeniul hotelier la cele din domeniul bancar, este controlată de Mihai Paraşcan.



Cum a pierdut unul dintre cei mai cunoscuţi asfaltatori români 350 mil. € în criză

Grupul de firme controlat de Nelu Iordache, cu activităţi în construcţii, transport aerian (Blue Air) şi agricultură, a ajuns de la o cifră de afaceri de circa 660 de milioane de euro în 2009 la 310 mil. euro anul trecut, după declinul companiilor Romstrade, Direct Aero Services şi Andany Trading. Astfel Nelu Iordache a pierdut într-un singur an de criză 350 de milioane de euro.

Astfel Nelu Iordache a pierdut într-un singur an de criză 350 de milioane de euro.

"Afacerile companiei Romstrade au fost în scădere anul trecut pentru că nu s-au mai făcut investiţii în infrastructură şi compania nu a mai avut contracte cu statul. Toate companiile din construcţii au avut de suferit din cauza lipsei de investiţii în infrastructură. Nu se aştepta nimeni să rămânem în criză şi anul trecut", a declarat Gheorghe Răcaru, directorul de strategie al întregului grup de firme.

Nelu Iordache a intrat în liga mare a "regilor asfaltului" în 2007, în timpul guvernării PNL, când afacerile Romstrade au ajuns aproape de pragul de 200 de milioane de euro, după ce cu un an înainte businessul era de doar 18,5 milioane de euro.


Tot ce este cumpărat din China se întoarce în buzunarele SUA


Cu cât excedentul comercial al Chinei creşte, cu atât încetineşte economia SUA. "Cumpăraţi produse americane!", spun analiştii care vor să reducă dependenţa SUA de China. Dar, de fapt, tot ce este cumpărat din China se întoarce în buzunarele SUA, scrie Financial Times.


Dacă vei cumpăra o pereche de pantofi de 70 de dolari, o mare parte din sumă reprezintă de fapt costurile cu chiria, depozitarea, reclama şi transportul pantofilor, nu produsul în sine, spun cei de la Financial Timescitând un studiu al FED, prezentat de Business Insider.

În plus, potrivit calculelor FED, circa 88% din cheltuielile consumatorilor reprezintă servicii şi doar 2,7% costul produselor realizate în ChinaMaimult, dacă eliminăm transportul, procentul scade la 1,2%.

Aşa că, în medie, pentru fiecare dolar cheltuit pe un produs cu eticheta "realizat în China", 55 de cenţi se întorc în serviciile locale americane. În plus, pentru că tricourile, pantofii, DVD-urile sau televizoarele importate de aici sunt mai ieftine, ele contribuie cu mai mult decât cele aduse dinGermania sau Japonia.